Taidan hoitaa esittelyt pois alta, jotta pääsen eteenpäin niinkin tärkeisiin asioihin kuin flunssaan. Olen 20-vuotias kondiittoriopiskelija E-Suomessa. Harrastan kirjoittamista, laulua, nettipelejä, satunnaista säveltämistä ja tanssipelaamista. Pidän teestä, jääkahvista ja kokiksesta.

Kirjoitan fantasiaa, kauhua ja runoja, ja joskus uniakin tulee laitettua ylös. Minulla on joskus todella vaikeaa pakkomielteiden ja perfektionismin sekä ahdistuneisuuden takia, mutta jaksan silti kävellä eteenpäin. Ja vaikka kiviä menisi kenkiin tai hämähäkkejä kipittäisi hiuksiin, kävelen silti. Minulla on kuitenkin vaikka mitä ihanaa elämässäni: ystäviä, luontoa, teetä, musiikkia...

Lempivärini on vihreä, toinen oranssi.
Horoskooppini on Jousimies, kiinalaisessa Lohikäärme.
Pidän olkapäistäni, kasvoistani, nilkoistani ja käsistäni ranteista alaspäin. Toisin sanoen harrastan itseni paloittelemista, mutta ainakin optimistiselta kannalta. Liian pitkään olen vain löytänyt huonoja puolia itsestäni, joten päätin ryhdistäytyä ja löytää vahvuuteni.

Minulla oli afrikkalainen kääpiösiili Hamlet ilonani pari vuotta. Hamlet oli ensimmäinen lemmikkini ja luonteeltaan ihastuttava. Ihmiset usein ihmettelevät, miten siiliä voi käsitellä kun sillä on piikkejä, mutta todellisuudessa siilit pitävät piikkinsä litassa kun ne ovat rauhallisia. Ja aivan kuten neulatyynyt, siilit ovat pehmoisia sisältä, mahapuolella on pehmoista untuvakarvaa. Tassut, kuono, korvat ja silmät ovat ihanat. Hamlet oli puolisokea, mutta se ei haitannut menoa. Kaipaan Hamletia kovasti vieläkin, sillä sen persoona oli suuri ja se jäi mieleemme.

Pidän syksystä sen värikylläisyyden takia, mutta ei se ihan kesää voita, vaikka kesässä onkin joitakin epämiellyttävyyksiä, kuten hämähäkit, madot ja paarmat. Syksyssä on se ongelma, että silloin tulee hankkineeksi flunssan. Ja sellainen minulla on nytkin. Nenä vuotaa, aivastuttaa. Ainakin taisin päästä eroon monen päivän kurkkukivustani. *kop kop kop* Oli tuskaista herätä aamulla, sillä tuntui siltä kuin olisi kurkkuun työnnetty lasinsirpaleita: hengitys ei kunnolla kulkenut, hengittäminen sattui, kurkku oli karhea kuin hiekkapaperilla tuunattu, sattui niin paljon. Ja pelkäsin, että minun pitäisi odottaa huomiseen saadakseni tulehduskipulääkettä, mutta isäni ilahdutti minua huomauttamalla, että keittiössä on sittenkin vielä Buranaa.

Tässä on tullut litkittyä kaikenlaisia taikajuomia olon kohenemiseksi. On ollut mukissa hunajavettä, kaneli-cayannevettä, teetä... Timjamia ei ollut, muuten olisin käyttänyt sitä, se nimittäin auttaa flunssaan. Jäätelöä olen syönyt ja nautiskellut kaikenlaisia kylmiä ruokia. Olin kuumassa suihkussa ja visualisoin kaiken lian ja muun valuvan viemäristä alas, tosin olin trooppisella lähteellä, seisoin jalat vedessä ja vesi ryöppysi päälleni. Ja kallioista kaikui veden kohina.

Ehkä lopetan kirjoittamiseni tältä päivältä tähän. Huomenna koulu alkaa kymmeneltä, voin aamulla katsoa, josko pääsisin kouluun. Jos pärskin, en voi mennä koska kondisluokassa käsitellään niin paljon helposti pilaantuvia elintarvikkeita. Haluaisin kyllä mennä kouluun, vaikka onkin tulossa jotain niin kinkkistä kuin Napoleon- leivos. Jos en pääse kouluun, kirjoitan tänne ja yritän vaikka siivota huonettani, se on kuin pommin jäljiltä. Mutta jouduinkin tuomaan huoneeseeni eteisestä paljon roinaa, huomenna tulee jotain äijiä tiirailemaan parvekeseinää, josko siinä olisi halkeamia. On meneillään parvekeremontti.

Nyt taidan ihan oikeasti mennä, taidan laittaa iltapalaa.